کنترل دردهای ناشی از بیماری سرطان

دکتر محمد رادمهر در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از چه روش‌هایی برای کنترل درد استفاده می‌شود، گفت: مشکل هر مراجعه‌کننده با استفاده از تکنیک‌های مختلف درمان می‌شود، در واقع علت مشکل ایجاد شده را جستجو و با استفاده از به‌روزترین تکنیک‌ها درد را درمان یا کنترل می‌کنیم. تکنیک‌های به‌ کار رفته می‌تواند به‌ صورت جراحی و غیر جراحی انجام شود که انتخاب نوع درمان بسته به صلاحدید پزشک است.
مهار دردهای ناشی از بیماری سرطان
فوق تخصص کنترل و درمان درد در رابطه با کنترل دردهای ناشی از بیماری سرطان که در کلینیک درد ناب شیراز خدمات آن به بیماران ارائه می‌شود، عنوان کرد: برای کنترل دردهای ناشی از سرطان ما کاری به منشأ و درمان بیماری نداریم و فقط با از بین بردن عصب اصلی که منجر به ایجاد درد در بیمار شده است کمک می‌کنیم تا بیمار، درد را احساس نکند.
رادمهر یادآور شد: متأسفانه بیمارانی که سرطان پیشرفته دارند با دردهای غیرقابل تحملی دست و پنجه نرم می‌کنند که این دردها می‌تواند توانایی آنها را در انجام کارهای روزانه سلب کند. این بیماران برای اینکه پروسه درمانی خود را راحت‌تر و با درد کمتری طی کنند، تحت عمل جراحی نورولیز عصب قرار می‌گیرند.
وی اضافه کرد: در این روش درمانی چسبندگی عصب به بافت‌های اطراف آزاد و عصب از بین برده می‌شود. از بین بردن عصب معمولا برای درمان دردهای شدید و مزمن غیرقابل کنترل، کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید :  خبری خوش برای بیماران با درد‌های مزمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *