چگونه بدون کمر درد،خانه تکانی کنیم؟

خانه تکانی بدون کمر درد

در کنار خطرات و آسیب‌هایی که خانه تکانی برای پوست دستان و انگشتان شما می‌تواند به همراه داشته باشد، خطر دیگری که شما را به‌ شدت تهدید می‌کند، کمر درد و دست درد است.
اگر از دردهای مچ دست یا کمردرد رنج نمی‌برید و دوست ندارید که کار خانه را به کارگران بسپارید و یا شرایط آن را ندارید؛ باید خودتان دست به‌کار شوید و با رعایت این نکات ایمنی ، خانه تکانی بی خطری داشته باشید:
* بهتر است قبل از شروع کار چند دقیقه‌ای با حرکات ورزشی، نرمشی و کششی اندام‌های خود و ستون فقرات‌تان را آماده کنید.
* از چرخاندن، خم کردن، پیچاندن، برداشتن بار خیلی سنگین و حرکات ناگهانی و غیرعادی مچ، انگشتان و ستون فقرات و گردن اجتناب کنید.
* علائمی مانند گز گز انگشتان، دردهای مفصلی، باد کردن کف دست و انگشتان را جدی بگیرید و درصورت دچار شدن به آنها کار را متوقف کرده و از پزشک متخصص مشورت بگیرید و به مچ و انگشتانتان استراحت بدهید.
*هنگام جابه‌جا کردن وسایل منزل، پاک کردن شیشه‌ها و گردگیری از واردکردن بیش از اندازه فشار به کمر و مچ دست‌تان باید خودداری کنید.
*انجام کار در ارتفاع بالاتر از شانه یا پایین‌تر از لگن باعث آسیب جدی به عضلات می‌شود؛ برای کاهش آسیب شانه و گردن باید از زیرپایی یا نردبان استاندارد استفاده شود تا دست‌ها به‌مدت طولانی بالاتر از شانه قرار نگیرند.
* پیشنهاد می‌کنیم پس از هر نیم ساعت کار سخت و پشت سر هم خانه، 5دقیقه دراز بکشید و استراحت کنید.

بیشتر بخوانید :  نحوۀ درمان میگرن توسط متخصص درد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *