نحوۀ درمان میگرن توسط متخصص درد

میگرن

شایع ترین علت دردِ مزمن در دنیا، سردرد است. یکی از پیشرفتهای مهم در درمان سردرد، بلوک اعصاب اکسی پیتال است و بسیاری از بیماران که با این روش درمان شده اند از نتیجه راضی بوده و می گویند حال، زندگی جدیدی را تجربه می کنند.
متخصص درد با شناسایی دلایل مختلف سردرد مانند سردرد خوشه ای، میگرن، سردرد عصبی یا تنش و سردردهای با منشاء گردن، التهاب اعصاب پس سر یا اکسی پیتال و بافتهای اطراف آن نسبت به درمان اقدام می کند.
در روش درمانی که برای درمان سردرد در کلینیک های سرپایی و مطب به راحتی انجام می شود پس از استریل کردن پوست ناحیه پشت سر و علامت گذاری محل دقیق اعصاب اکسی پیتال در هر طرف سر، دو نقطه علامت گذاری می شود و در مجموع چهار تزریق کوچک در پس سر انجام می شود که با این تزریقات، بیمار احساس می کند سردرد به کلی برطرف شده یا اینکه بسیار کم شده است.
داروی تزریق شده مخلوطی از یک داروی ضدالتهاب و یک بی حس کننده موضعی است. داروی بی حس کننده موضعی دارای اثر بسیار سریع است که به سرعت عمل می کند ولی داروی ضدالتهاب از روز دوم یا سوم اثر می کند که کاهش سردرد به دلیل آن بسیار طولانی تر خواهد بود.
لازم به یادآوری است بعد از تزریق، فرد قادر خواهد بود به کارهای روزمره خود برسد و سرکار برود و فعالیتهای عادی خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید :  دردهای عصبی چه دردهایی هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *