سندروم شکست جراحی کمر چیست و چگونه اتفاق می افتد؟

علی رغم تشخیص دقیق و عمل جراحی موفق، ممکن است تعدادی از بیماران پس از عمل جراحی کمر، هنوز هم درد را تجربه کنند. این درد مداوم و یا ادامه یافتن علائم، به عنوان سندروم شکست جراحی کمر نامیده می شود و می تواند بر توانایی شما برای انجام کارهای روزمره تاثیر گذارد.

شکست از خود عمل جراحی نیست، زیرا اهداف جراحی که ممکن است شامل کم کردن فشار و تثبیت باشد می تواند حاصل شده باشد. در واقع شکست در قطع کامل علائم است.
عوامل متعددی می توانند بر نتیجه ی عمل جراحی ستون فقرات تاثیر گذارند. یک احتمال این است که ضایعه ای که عمل روی آن انجام شده، تنها علت درد نیست. گاهی اوقات مشکل اصلی به طور کامل درمان نشده است. در موارد نادر نیز ممکن است درد ناشی از آسیب ایجاد شده در فرایند جراحی باشد.
هنگامی که جراحی کمر به کاهش درد شما کمک نمی کند یا باعث درد جدیدی می شود، احتمالا احساس نا امیدی می کنید. خبر خوب این است که ممکن است گزینه های درمان دیگری وجود داشته باشد.
شیوع دردهای بهبود نیافته ستون فقرات بعد از اعمال جراحیهای باز، در حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد موارد جراحی می باشد. از جمله اقدامات فوق العاده و مؤثر در درمان چسبندگی های نخاع، کودال نوروپلاستی به وسیله کاتتر RACZ است، که در ۹۰ درصد بیماران موجب از بین رفتن چسبندگی های نخاع شده و درد بیمار بهبود می یابد. این روش نیاز به بیهوشی و برش جراحی ندارد.

علائم سندرم شکست جراحی کمر:
درد مزمن/ درد ناشی از تحریک پایانه های حسی/ درد نوروپاتی/ درد رادیکولار (رادیکولوپاتی)/ بازگشت علائم بیماری اصلی/ کاهش تحرک/ سر درد/ ظهور مشکلات جدید

بیشتر بخوانید :  درد پشت و بالای کتف چگونه درمان می شود؟