راهکارهایی برای کمردردِ کارمندان

این مقاله ، بیشتر برای کسانی مناسب است که مشکل خاصی در ناحیه ستون فقرات ندارند و صرفا به علت کم تحرکی، نشستن نادرست، ضعف عضلات به علت نوع فعالیت روزانه و یا موارد مشابه دیگر دچار درد و گرفتگی در ناحیه کمر، گردن و پشت خود می‌شوند.
بهتر است برای جلوگیری از کمردرد؛ از نشستن دائمی و یا ایستادن طولانی مدت بپرهیزید. هر نیم تا یک ساعت، کمی تحرک، راه رفتن و سپس ادامه ی کار.
به جای خم شدن روی میز کار و چرخاندن سر به پایین، صاف بنشینید. باسن خود را به پشتی صندلی بچسبانید. در صورت لزوم با یک بالشتک کوچک فاصله ی کمر تا پشتی صندلی را پر کنید. سطح میز را به گونه ای اصلاح کنید که به جای گردن شما، کتاب، دفتر یا وسایل مورد استفاده به سمت شما زاویه دار شود.

ارتفاع پایه های صندلی نباید به حدی بلند باشد که زانوهای شما از صندلی آویزان شود، بلکه زانوها هم سطح یا کمی بالاتر از مفصل ران و باسن قرار گیرند. پشتی صندلی باید کمی به سمت عقب زاویه دار باشد (حدود 10 درجه)، همچنین خیلی نرم و یا خیلی سفت نباشد.
در زمان ایستادن، سعی کنید فشار وزن به طور متعادل به هر دو پا منتقل شود.
در زمان ایستادن شکم خود را جلو ندهید.
برای جلوگیری از کمردرد از کفش های پاشنه کوتاه (حداکثر 3 سانتی متری ) استفاده کنید. جنس پاشنه نباید خیلی سخت باشد.
تغذیه ی مناسب با جلوگیری از چاقی و افزایش محتوای کلسیم استخوان ها نقش مهمی در پیشگیری از بیماری های ستون فقرات دارد.
و بالاخره یادآوری می شود که سیگار با کاهش جریان خون ستون فقرات و فعال کردن آنزیم های تخریب کننده دیسک، مشکلات شما را افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید :  درد پشت و بالای کتف چگونه درمان می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *