دردهای استخوانی که با خانه تکانی به سراغتان می آید

دردهای استخوانی

این روزها که برای ما ایرانی ها با نظافت و خانه تکانی همراه است آسیب های فیزیکی ناشی از خانه تکانی افزایش پیدا می کند اما می توان با رعایت برخی نکات از این آسیب ها جلوگیری کرد.
چگونه کارهای منزل باعث درد می شود؟
خم شدن کمر :
تمیز کردن وان حمام، کف زمین و مناطق کم ارتفاع همگی به خم شدن نیاز دارد که می تواند سخت باشد و گاهی موجب خستگی و آسیب به کمر می شود.
خستگی ماهیچه ها :
تمیز کردن و خانه تکانی کار بسیار زیادی است! این امکان وجود دارد که درد بعد از تمیز کردن سراغ ماهیچه های کشیده یا سفت شده بیاید که به اندازه کافی کار نکرده اند.
قرارگرفتن در وضعیت بد :
ساعت ها قرار گرفتن در وضعیت بد واقعا می تواند به کمر صدمه بزند، و تمیز کردن منزل به طور کلی به قرارگیری یک حالت نسبتا بد نیاز دارد. این کشیدگی زیاد، خم شدن و قوز کردن می تواند باعث شود مهره های ستون فقرات محدود شوند، که گاهی اوقات پس از تمیز کردن، موجب احساس درد می شود.
هشدار
اگر کمر درد مزمن دارید تا حد امکان خانه تکانی را به افراد دیگر خانواده و یا شرکت های خدماتی واگذار کنید. اما اگر خود مایل به تمیز کردن هستید در مرحله اول، بدن خود را گرم کنید، مانند کارهایی که قبل از ورزش می کنید نرمش کرده و حرکات کششی انجام دهید. زیرا انجام این حرکات، عضلات و لیگامان ها را انعطاف پذیرتر نگه می دارد.
همچنین علاوه بر کاهش فشار بر مهره ها، خون رسانی را هم بهتر می کند، به همین دلیل از خشکی کمر و محدودیت دامنه حرکات پیشگیری می کند.به منظور پیشگیری از تشدید درد کمر بهتر است هنگام فعالیت از کمربند طبی استفاده نمائید.
برای انجام کارهای خود بهتر است همیشه از یک چهارپایه کوچک در کنار خود استفاده کنید تا به جای خم شدن برای برخی کارها روی این چهارپایه بنشینید ، این کار فشار کمتری به کمر و زانوهای شما وارد می کند.

بیشتر بخوانید :  صدای زانوها را جدی بگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *