تزریق اپیدورال

تزریق استروئید اپیدورال

تزریق استروئید اپیدورال شاید تنها مفیدترین مداخله موجود در کلینیک های درد باشد.

تزریق اپیدورال در درمان بسیاری از شرایط دردناک از جمله درد دیسک بین مهره ای، تبخال حاد، نورالژی پس از تبخال، سندرم درد ناحیه ای پیچیده، درد رادیکولار در بارداری، درد سرطان و درد پس از جراحی موثر است. درمان اپیدورال تلاش های توانبخشی را تسهیل می کند و ممکن است به بیماران اجازه دهد تا به طور کامل در برنامه های فیزیوتراپی و سلامت رفتاری شرکت کنند.

انواع اپیدورال های موجود در کلینیک ناب:

تزریق استروئید اپیدورال گردن

تزریق استروئید اپیدورال قفسه سینه

تزریق استروئید اپیدورال کمری

تزریق استروئید اپیدورال کودال

تکنیک های اپیدورال:

تزریق اپیدورال اینترلامینار

تزریق اپیدورال ترانسفورامینال

بلوک انتخابی ریشه عصبی

التهاب به عنوان منبع درد

تحقیقات نشان داده است که التهاب در داخل و اطراف ساختارهای عصبی در شرایط دردناک رایج است. نشان داده شده است که التهاب عصبی پردازش درد را حساس می کند و شلیک نورون های درد را در ریشه های عصبی نخاعی و نخاع افزایش می دهد و ممکن است منجر به ایجاد درد مزمن شود. تزریق اپیدورال یک روش ایمن و موثر برای “خاموش کردن آتش” التهاب است.

تزریق اپیدورال دارو را مستقیماً به بافت های مورد نظر می رساند

فضای اپیدورال امکان دسترسی منحصر به فرد به نخاع و ریشه های عصبی را در هر سطح از ستون فقرات فراهم می کند. تزریق استروئید اپیدورال روشی ایمن و کم خطر برای رساندن انواع داروها به طور مستقیم به سیستم عصبی است. داروهایی که به تنهایی یا به صورت ترکیبی استفاده می شوند عبارتند از استروئیدها، بی حس کننده های موضعی و مواد افیونی. هنگامی که این داروها به فضای اپیدورال تحویل داده می‌شوند، ممکن است تکانه‌های درد را مسدود کنند، اعصاب تحریک‌شده را تثبیت کنند، تورم را کاهش دهند و تغییرات التهابی را معکوس کنند و در هنگام تداوم درد در داخل سیستم عصبی ایجاد شود.

گسترش مراقبت محافظه کارانه

تزریق استروئید اپیدورال و بی حسی موضعی ممکن است به طور موثری کانال نخاعی را با کوچک کردن بافت‌های نرم متورم از فشار خارج کند و در نتیجه علائم را بدون جراحی تسکین دهد در حالی که بدن مواد فتق دیسک را به مرور زمان بازجذب می‌کند. از آنجایی که التهاب مداوم ممکن است باعث آسیب فشار به اعصاب و منجر به فیبروز و تشکیل بافت اسکار در ستون فقرات شود، معکوس کردن التهاب باید هدف اصلی درمان باشد. تزریق ستون فقرات توسط بسیاری از متخصصان ستون فقرات به عنوان یک گسترش مراقبت محافظه کارانه در نظر گرفته می شود و به طور معمول در یک سری از سه تزریق در فواصل دو هفته ای، در صورت تداوم علائم، انجام می شود.

اگرچه نادر است، اما خطرات تزریق استروئید اپیدورال ممکن است شامل عفونت، واکنش آلرژیک به دارو، سردرد نخاعی، آسیب عصبی، آسیب نخاعی و افزایش طولانی مدت درد باشد.

بازگشت به خدمات ما

اولین قدم را به سوی یک زندگی بهتر بردار

همین امروز با درخواست ویزیت پزشکان ما شروع کنید از طریق سامانه آنلاین نوبت دهی کلینیک درد ناب.

آیا سوالی دارید؟ ما می توانیم کمک کنیم!

برای تعیین نوبت ویزیت یک متخصص کنترل درد با ما تماس بگیرید.