ازون تراپی

ازون تراپی یا ازون درمانی، به معنای استفاده از گاز ازون، در درمان انواع درد است که مستقیماً به عضله یا مفصل تزریق می شود. ازون تراپی یک روش مطمئن و بدون عارضه برای کنترل التهاب در مفاصل دچار ساییدگی و برای درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی و مشکلات ستون فقرات به کار می رود.
همچنین این روش درمانی در دوزهای بالاتر خاصیت لایز کنندگی دارد که در جراحی های کم تهاجمی دیسک، در بیماری بیرون زدگی دیسک مورد تأیید بوده و به طور گسترده از آن برای کاهش فشار بر روی ریشه های عصبی استفاده می شود.
ازون با ترمیم بافت های آسیب دیده و ضعیف در اطراف مفاصل باعث درمان درد در آن ناحیه می شود.

ازون تراپی بهترین روش برای صرفه جویی در هزینه های درمانی شما است.

ازون تراپی برای چه بیماری هایی استفاده می شود؟

• کمر درد (بیرون زدگی و فرسودگی دیسک)
  • زانو درد
  • بیماری های روماتیسمی و التهاب مفاصل (آرتروز)
  • خشکی مفاصل
  • اختلالات سیستم ایمنی

فواید ازون تراپی

• کاهش درد
  • تحریک سیستم ایمنی و تسریع بهبود
  • تقویت واکنش های ضد التهابی بدن
  • بهبود سیستم گردش خون از طریق پاکسازی شریان ها و وریدها
  • تصفیه خون و غدد لنفاوی
  • تزریق در ناحیه
  • محل تزریق با استفاده از بتادین استریل می شود.
  • محل تزریق با یک شان استریل پوشانده می شود.
  • جهت تسکین درد ناحیه بصورت موقت و کاهش درد هنگام تزریق، به شما بی حسی موضعی زده می شود.
  • دوز مورد نیاز از گاز ازون، از طریق یک سرنگ تزریق می شود.
  • در حین تزریق چه اتفاقی می افتد؟
  • ممکن است در هنگام تزریق کمی احساس ناراحتی کنید، اما در واقع این روش درمانی کمترین میزان درد را به همراه دارد.
    ازون موجب افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده می شود، لذا در پی آن التهاب کاهش می یابد.
    همچنین ازون با تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن، باعث جلوگیری از بروز اختلال در روند بهبودی مفاصل می گردد.

ازون درمانی موجب اکسیژن رسانی بیشتر به ناحیه آسیب دیده می شود؛ این عامل برای تسریع روند بهبود بسیار حیاتی است.

پس از تزریق

تا حدود ۳۰ دقیقه پس از تزریق احساس می کنید که درون مفصل شما پر شده است.
شما احتمالا تا ۲۴ ساعت پس از درمان کمی احساس سوزش در مفاصل خود خواهید داشت؛ خصوصاً اگر برای اولین بار این درمان را دریافت می کنید.
به هیچ عنوان بلافاصله پس از انجام تزریق رانندگی نکنید و از یک نفر شما را تا منزل همراهی کند.
با نظر و هماهنگی پزشک خود، ورزش های تقویتی مرتبط را دریافت و انجام دهید تا درمان ثبات پیدا کند و اثربخشی طولانی تری داشته باشد.

عوارض ناشی از ازون تراپی

خوشبختانه عارضه بخصوصی برای ازون درمانی ذکر نشده است و به عنوان یک روش مطمئن در سراسر جهان انجام می گیرد.

دارو با صلاحدید پزشک تجویز خواهد شد.