ارتوکین تراپی

به طور معمول، درمان آرتروز، با گزینه هایی همچون داروهای ضدالتهابی و برنامه های تقویتی شروع می شود. بدیهی است درمان بیمار بدون جراحی سودمند می باشد. بدین منظور علاوه بر سایر روش های مبارزه با آرتروز که سالهاست مورد استفاده قرار می گیرد، گزینه های جدیدتری از جمله تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) و ارتوکین درمانی معرفی شده است.
ارتوکین درمانی، یک روش کاملاً ارگانیک است که تنها با استفاده از فاکتورهای جبرانی و پروتئین های بدن، جهت بهبود علائم ناشی از آرتروز، التهاب تاندون ها و کمر درد انجام می شود.

از آنجا که ارتوکین تراپی با استفاده از محصولات خونی خود بیماران انجام می شود، درمان به خوبی تحمل می شود.

در این روش از سرمی که از خون خود بیمار گرفته می شود، استفاده می گردد. این سرم حاوی پروتئین های فعال است که باعث کاهش درد و التهاب در بافت های آسیب دیده می شود.
مزیت ارتوکین درمانی به روش تزریقی، این است که به طور مستقیم فاکتورها در ناحیه آسیب دیده وارد می شوند. این ویژگی به پروتئین ها اجازه می دهد تا در بافت هایی که به آن ها بیشتر نیاز است، قرار گیرند و عمل کنند.

مزایای ارتوکین درمانی

• تزریق ارتوکین باعث تسکین درد و بهبود عملکرد می شود.
  • ممکن است نیاز به جراحی را در برخی بیماران به تأخیر بیاندازد.
  • دو تا سه سال از زمان تزریق، فرد درد نخواهد داشت.
  • درمان از طریق فاکتورهای رشد و سلول های بنیادی استخراج شده از خون بیمار انجام میگیرد.

چه زمانی ارتوکین درمانی پیشنهاد نمی شود؟

این روش در افرادی که دارای مشکلاتی از قبیل:

• عفونت شدید و تب
  • اسهال شدید در سه روز گذشته
  • دریافت آنتی بیوتیک در یک هفته گذشته
  • دریافت واکسن در چهار هفته گذشته

نباید انجام شود

آمادگی های پیش از انجام ارتوکین درمانی

از شما خواسته می شود که برای خون گیری، در کلینیک حضور یابید، و سپس در طی چند دوره بصورت هفتگی، تزریق انجام خواهد شد (بسته به شرایط و وضعیت بدن شما می تواند متفاوت باشد)

بعد از ارتوکین درمانی

• به مدت ۴۸ ساعت پس از ارتوکین درمانی، لطفا از هرگونه فعالیت شدید، خودداری کنید.
  • – زمان از بین اثر بی حسی، ممکن است در ناحیه احساس خارش داشته باشید.
  • – ممکن است تا مدت ۴۸ ساعت پس از تزریق احساس درد داشته باشید.
  • – اگر نگران هستید که پس از تزریق بهبودی حاصل نشده است و یا عوارضی به جز موارد ذکر شده، رخ داده، با پزشک خود تماس بگیرید.

عوارض جانبی ناشی از ارتوکین درمانی

برای هر روش درمانی عوارض جانبی وجود دارد، اما در خصوص مشکلات محتمل ناشی از ارتوکین تراپی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درد و سفتی ملایم در مفصل
  • تورم و یا کبودی به طور موقت در ناحیه تزریق