آندوسکوپی دیسک کمر

در ابتدا به فرد، بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود تا او در روند جراحی چیزی حس نکند. پس از بی‌حسی، برشی نزدیک فتق دیسک و در بافت ماهیچه‌ای در قسمت کمر فرد ایجاد می‌شود.
دیلاتوری وارد برش ایجاد شده می‌شود تا جراح بتواند از طریق یک لوله فلزی نیم سانتی‌متری زخم را باز نگه دارد و به دیسک دسترسی یابد. سپس دوربین آندوسکوپ وارد برش ایجاد شده می‌شود تا جراح بتواند فتق دیسک را به خوبی مشاهده کند و راجع به مواردی که باید خارج شوند، یک ارزیابی کلی انجام دهد.
ابزار میکروسکوپی وارد آندوسکوپ می‌شوند تا بتوان از طریق آن‌ها فتق دیسک را خارج کرد. هر گونه پارگی که در دیسک وجود دارد، برداشته می‌شود و آن‌دسته از عصب ‌هایی که در لایه حلقوی دیسک وجود دارند و در این پارگی‌ها رشد کرده‌اند؛ به وسیله لیزر برداشته می‌شوند.
لیزر ضمن اینکه دیسک را در امان نگاه می‌دارد؛ پارگی‌ها را جمع کرده و می‌بندد. به محض اتمام درمان و جمع کردن پارگی‌ها و خارج کردن دیسک‌های محاط ‌شده در فتق؛ لوله فلزی خارج می‌شود و جراح، برش ایجادشده را می‌بندد.
چه کسانی کاندیدای انجام آندوسکوپی دیسک هستند؟
زمانی که برای رفع مشکلات دیسک کمر به پزشک مراجعه می‌کنید، قطعاً عمل جراحی را به‌عنوان اولین گزینه درمانی برای شما انتخاب نخواهد کرد. ابتدا پزشک سعی بر این دارد که با استفاده از راهکارهای ساده، بیمار خود را درمان کند، قطعاً ابتدا درمان‌هایی نظیر تزریق به ستون فقرات، دارو درمانی و فیزیوتراپی را برای آنها در نظر می‌گیرد.
چنانچه بیمار به درمان‌های اولیه همچون موارد ذکر شده پاسخ مثبتی ندهد و روند درمان در او مشاهده نشود، درمان حرفه‌ای‌تری مانند آندوسکوپی دیسک را برای بیمار انجام خواهد داد، اما نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که ابتدا باید بررسی شود که بیمار آیا کاندیدای مناسبی برای انجام چنین درمانی است یا خیر.